A escola infantil Elfos tamén fai de rito de paso, de a familia a escolarización primaria.
Parabéns, para todos os nosos nenos ( e tamén para os pais) que superan esta proba de iniciación.
E para falar das transicións, fíxose a feira de A Estrada sen Fronteiras Educativas.
Déixovos o programa e os relatos que fixeron algúns pais e avós.Grazas polos vosos relatos.
UN
CAMBIO DUNHA NENA DE 1 A 3 ANOS
Visión
desde idades superiores
Ao
falarmos de “cambios” en persoas coido que ao mellor deberiamos
falar de “tránsitos”, de “degraus” xa que os propios cambios
van inherentes a esas diferentes pasaxes vitais. Mais, ao falarmos de
nenas e nenos de un, dous ou tres anos estas pasaxes son ben máis
pronunciadas xa que as novidades imos observándoas non de ano en ano
senón que de día en día, de semana en semana... e ao mesmo tempo
son moito máis importantes no desenvolvemento futuro da persoa. A
adquisición de coñecementos, de hábitos, de inercias... son bases
sobre as que se sustentan as pasaxes do día seguinte, da semana
seguinte.
Desde
logo que vistas estas pasaxes desde a idade de pais, de avós (como é
neste caso) son quizais máis impactantes, máis chamativas e máis
profundas. Son visións paternalistas que fan enorgullecer a quen as
vai vendo, a quen vai convivindo día a día con elas deixando ao
mellor de lado a importancia que realmente teñen e soamente
enriquecen o ego dos maiores.
Foron,
e son, moitos... moitísimos os cambios que unha nena coma Aroa (con
case tres anos) amosou á nosa visión paternalista e, de seguro, que
foron moitos máis aqueles vistos polos e polas docentes que
conviviron con ela aquelas poucas horas... pero, a fin de contas,
tanto os uns coma os outros son banzos que foron, van e irán
conformando a personalidade da nosa neta.
Un
forte saúdo a todas e a todos os/as educadores/-as de cuxa man
moitos foron os hábitos que no día de mañá serán alicerces da
súa vida, do seu percorrer vital.
Avós
de AROA LORENZO LOUREIRO
Cómo
viví la adaptación de mi hija a la Escuela Infantil
Era un 4 de septiembre y me levanté
con una sola duda que me rondaba la cabeza desde hacía tiempo. ¿Hacía bien
optando por llevarla a la
Escuela Infantil? Intentaba responder a esa pregunta
justificando mi decisión y alejando sentimientos infundados, en gran medida por
otras personas, de culpabilidad, y eché mano del comodín, del público, de la
llamada…. Da igual, el caso es que quise poner en el periodo de adaptación
todas mis esperanzas. Si ella lo superaba es que simplemente asistía a un
proceso natural de adaptación e inserción social. Queremos enseñarles inglés,
música, matemáticas, sociales… desde que son bebés, pero dudamos si es
aconsejable o no introducirles en la sociabilidad a través del universo de la escuela, hecho a su medida
para que lo entiendan. Serán músicos, filólogos o matemáticos, pero todos,
absolutamente todos los niños deberán
aprender a vivir en sociedad y a no depender de nosotros. Ese proceso de
adaptación es el ‘preescolar’ de la sociabilidad. El primer día la acompañé al centro y me fui con miedo. Me dejé aconsejar en todo
momento por las educadoras. Y junto a ellas la niña aprendió que hay otros
mundos, y aunque no siempre deseemos conocerlos, la experiencia de vivirlos es
fascinante. Igual que el camino más largo, el periodo de adaptación para mí fui
un paso a paso en un importante proceso del desarrollo de la niña. Entre ella,
las educadoras y yo, con paciencia, serenidad y sentido común, superando o
corrigiendo o cada obstáculo, un llanto, el mal comer, conseguimos que el
comodín respondiera a mi pregunta. Y me llevé el bote: Una marea de
experiencias y conocimientos para la niña y para nosotros.
Reyes Cabero
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